Långfredagen.

Påsk påsk påsk.
Om det är någon som missat så är det faktiskt påsk nu.
Don't forget it ;p


Om det är någon som undrar om min tripp till Blåkulla gick bra så kan jag svara som alltid, det är hur kul som helst där! Häng med nästa år ^^,

"Stulen kärlek". Riktigt rolig att se (: Framkallade en del skratt hit och dit :p


Jag förstår mig inte på dig. Varför så nyfiken på min Lunar-blogg? Du har ju ingenting med mig att göra längre, och inte jag med dig heller. Du är en skum typ och jag tänker inte ens försöka förstå hur du tänker.
Leave me alone Pucko!


Anna! Jag är sugen på att spela fotboll nu :p (Eller på söndag) ^^, <3
Maria, jag vill promenera låångt med dig på måndag <3
Kim, jag har ett påskägg till dej ju ;) <3


Vilken dag är det egentligen man ska säga Glad Påsk? Kanske en lustig fråga, men när man är lite småseg och halvtrötter så kan man faktiskt få upp en del flumma men filosofiska tankar om det ena och det andra och allt som hör till :P Det är ju inte på onsdagen, det är då man får sätta lappar på folks ryggar. Eller är det kanske då man ska börja säga Glad Påsk? På skärtorsdagen så går man påskkärring, och får godis av folk och vissa delar ut påskkort? Är det då man ska säga Glad Påsk? På långfredagen är det ju inte direkt något speciellt ändå, eller jo det är ju röd dag och bussarna går jättedåligt men iallafall. Är det kanske då man ska säga Glad Påsk? Påskafton tycker jag låter mest rimlig. Det är väl då man "ska" äta påskmat och får och/eller ger påskägg. Är det den "rätta dagen" för att säga Glad Påsk? Eller är det kanske på påskdagen. Då är det heller ingen speciellt förutom en röd söndag. Ska man kanske säga Glad Påsk då? Eller annandag påsk, den sista röda dagen. Är det den sista dagen man ska säga Glad Påsk? Eller är det försent då?
Haha, man kan bli bra förvirrad ibland. Jag tycker iallafall att man ska säga Glad Påsk på vilken dag man vill! Det är ju en väldigt trevlig fras med en gnutta omtanke bakom :p

Flummare Lalla får man nog ta och leta efter :P Lycka till på den skattjakten ;p



Glad Påsk ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback