Midsommarhelg.

Torsdagen
Lagade mat och fixade och donade så att vi fick med oss allt som skulle med när vi skulle åka ut till sommarstugan. Eftersom det var en olycka på E22:an just där vi ska svänga av till stugan så blev det världens omväg, men det var lite trevligt att titta på andra utsikter :p
Kastade en massa frisbee och spelade badminton och fotboll med småttingarna :P

Fredagen
En lugn dag. Kastade frisbee (fick verkligen in snitsen på det, och då var det riktigt skoj), åt gott och satt inne och spelade yatzy när regnet öste ner.

Lördagen
Gick upp tidigt. Åkte (i REGNET) hem på moppen med Helen. Hämtade bilen i mormor och morfars garage. Åkte tillbaka till stugan (i BIL! :D) och hämtade Zonny. Tyvärr så strulade motorelektroniken på bilen, så jag var bra rädd, men det var inte så farligt och det gick att köra ändå. Och resan började, från Rumma till Oskarshamn och slutligen till Bockara, där mormor och morfar var i sin husvagn hos två bekanta. Vi fikade, åkte sedan till Högsby för att ta oss en titt på Karlsson (ett nerköp! Kommer aldrig att komma upp i samma klass som Ullared!) Åkte tillbaka till Bockara oc h fikade igen.. :/ Eftet en regnskur satte vi oss i bilen hemåt igen :) Tänkte ta en annorlunda väg hem, som skulle bli en genväg och det blev det säkert också. Men i hela 9 km fick jag  åka på en smal väg där det inte fanns en enda raksträcka, endast backrön och kurvor. Det roligaste av allt var att hastighetsgränsen låg på 70 km/h på den lilla vägen! Helt galet! Jag kom inte ens upp i 60, och jag sjöng en bön för att inte få något möte, vilken jag som tur vad inte fick! :p
En ganska kul dag, men ont i ryggen som tusan efter att bara sitta still så där länge. Onyttig dag kan man verkligen kalla det!

Söndagen
Städade lite i husvagnen. Åkte hem till kära Gusum och åt lite mat innan det  var dags att åka och lämna tillbaka bilen och sätta sig i en annan bil för att åka enda till Igelfors för att spela match. Segt! Men vi vann matchen med 5-1, så det var ju bra :p Och ett mål gjorde jag, men fick en smäll på knät som inte var så skönt direkt. En bra match om man kollar på hela  laget, på min egna insats så funderar jag starkt på att kanske inte vara med på matcher längre. Jag tillförde ingenting, jag sumpade alla chanser, inläggen gick åt helvete, jag klarade inte av att stå emot någonting och dom kunde springa ifrån mig och ta bollen från mig hur lätt som helst.
Men nu äre uppehåll ( inte ens nån träning ikväll! :( ) så då ska jag köra hårt!

För att idag äre måndag!
Första dagen på fotbollsskolan :) Hehe, riktigt skojigt. Men förstår inte att man kan bli så slut när ungarna går hem, så mycket gör man ju inte ändå ;p

Nae, snart ska jag gå bort till mina jobbarkompisar och höra med dom hur jag ska göra för att jag ska få min första lön den 25 juli :p


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback