April 9

I måndags efter skolan så åkte jag hem till Carro och bakade en massa kakor :) Jag sov där, och tur var väl det.. :/
Vid kvart över 1 så satt vi och åt på två underbara muffins och det plingar på dörren: Dingdong-dingdong. Carro öppnar och jag säger nått om goda muffins för jag är bombsäker på att det var Carros mamma. Men, det var ingen där :O Öhm, okej. Läskigt, och det första jag tänker på är Hide and seek.. Men vi drar ner och släcker och går och lägger oss. Vid typ 3 så ringer min mobil, trött som fan så tittar jag och ser att det är Carro som ringer. Vad vill du?!! snäser jag åt kraken.. Jag hade sovit så jäkla skönt, men jag brukar inte vara så där sur.. Men jag hade hört henne ropa lite på mig också, men nu vaknade jag ordentligt. För att nu ringde det på dörren igen! Minst 7 gånger med olika långa mellanrum. Gash, vi höll ju på att dö. Så Carro ringde sin pappa som tittade och sa "men jag ser ju ingenting, iallafall". Men han fick oss att våga gå ner för den läskiga trappen (som är läskig dygnet runt) och hämta mojängen så att vi kunde ta ur batterierna, och gå på toa. När Carros pappa väl åkt till jobbet och vi hör fåglarna kvittra vid kvart i sex så vågar vi oss på att försöka sova igen. Morgonen därpå så sätter vi i batterierna igen för att se om den är likadan när det är ljust ute, eller om vi hade inbillat oss allt. Men visst gick den igång, dingdong-dingdong lite oregelbundet sisådära. Och när Carro öppnade dörren och tittade på ringklockan så visade det sig att knappen satt på sniskan och det var Carros mamma som var skurken till detta. En läskig natt var det iallafall och jag trodde att jag aldrig skulle våga sova hos Carro igen. :p
Men, vi beslutade oss för att sova en natt till tillsammans (jag är nog Carros roomie) och jag vågade detta och sov så gott så.

Så igår så bakade vi ännu mera kakor :p Vi fikade hos Kim och Fredrik (men det är som vanligt ingen riktig fika där och det kommer det inte vara förrän efter den 5:e maj).. Vi gick till systemet (där jag nu blivit en stammis eftersom jag inte behövde visa legget, och det behövde faktiskt Kim) och köpte dricka till fredagens inflyttningsfest. Carro och jag åkte även till Gusum en sväng och hämtade lite saker till mig eftersom jag skulle till skolan idag. Då såg vi en stor älg vid kyrkogården på vägen hem! Fan att jag inte fick den på kort. Men det regnade ju som fan och så skente den ju iväg. Men men. När vi väl var "hemma" i Karsmåla igen så snöregnade det och vi gick in för att baka ännu mer :p
Vi spelade och lite Guitar hero så att jag fick träningsvärk i armen och fixade naglar åt Carro (vilket tog sin lilla tid).
Denna natt sov vi iallafall så gott så :)

Men egentligen så hade jag tre föreläsningar idag. En mellan 8-10, men den lät väldigt tråkig så den struntade jag i. Nästa var mellan 10-12, men jag ville sova så den hoppade jag också.. :p Men nu, den sista mellan 1-3 ska jag gå på ;p Och så hittade jag en skitfin glitterspray till lilla Vavvoline som hon ska ha på fredag :p
Så nu ska jag knalla bort till K1 och läsa lite innan föreläsningen. Det blev ju inte så mycket läsande i den 400-sidor långa boken, så det får jag försöka ta igen nu till varje pris. Imorrn är seminariet och ikväll är det ju träning så det är ont om tid. Men det ska gå! Det var värt att inte läsa så mycket i boken och att sova lite längre och att umgås med Carro istället för två föreläsningar. För det har varit riktigt roligt, och dessutom har jag ju fått leka med min nya bästis Alex :p Jag är så trött på skolan och då är sånna hära dagar guld värda :)

Hoppas, hoppas att det löser sig med skjuts hem från Carro på fredagkväll. Det skulle vara guld värt!

Nu ska jag kila.
Och Carro, jag ska skicka dig en tanke eller två när du ska sova ikväll ;)

'Bye bye folks


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback