Sanningar

Jag har blivit utmanad av Emma och ska berätta sju sanningar om mig själv.

- Jag är rädd för framtiden. Livrädd. Tänk om jag inte klarar min utbildning? Kommer jag få en jobb sedan? Kommer jag trivad med jobbet? Har jag valt rätt? Kommer jag alltid att konstant vara ensam? Familj, hus, barn, ALLT! Det skrämmer mig något enormt.

- Jag avskyr insekter och kryp och sådant som kallas för djur fast det inte är det.

- För två somrar sedan jobbade jag som telefonförsäljare och det är det tråkigaste jag någonsin gjort.

- Jag tycker om alla årstider på något vis. Alla har sin lilla tjusning. På vintern är det kallt, men att ta på sig vinterjackan, mössan, halsduken och tjocka vantar är mysigt på nåt sätt. Att sedan dricka varm choklad, skotta snö och mysa framför tv:n under en filt, och fira jul och nyår, det är ett måste. På våren blir gräset grönt, solen skiner och fåglarna kvittrar. Att slippa ta jackan en morgon kallas lycka. Att börja med träningsmatcher utomhus, och sedan börjar vårsäsongen med spel på gräsplaner :) Sommaren måste jag ändå säga är bäst. Ledigt från skolan, jobba, bada och sola, dagsturer lite hit och dit, hoppa studsmatta, vara ute i sommarstugan, gå långa kvällspromenader och bara vara. På hösten så spelas hemmamatcherna på underbara Dalängen, löven singlar sakta ner mot marken i underbart vackra färger och det blir mer kläder att ta på sig. Oftast promeneras det på dagarna nu, men det är fortfarande mysigt, med sällskap eller med musik.

- Jag tycker om överraskningar, och jag älskar att överraska andra. Även om det bara är något litet, så är den dära känslan över att göra någon annan glad är en härlig känsla.

- Om sanningen ska fram (och det ska den ju) så finns det vääldigt mycket  som jag är rädd för här i världen och livet.

- Mitt första ord jag sa när jag lärde mig prata var "skål". Alltså inte skål att förvara saker i, utan grattis *skål*. :p


Jag utmanar:
Linnea, Malin, Elin, Emelie, CarroLisette och Karin.
  • Länka till den som utmanat dig.
  • Berätta sju sanningar om dig själv.
  • Utmana sju personer.
  • Lämna ett meddelande till dem du utmanar.


  •  


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback