November 12

Mörkt ute allaredan ju!

Hade textilverkstad idag. Det var faktiskt kul (även om jag fick lite flashbacks från syslöjden på mellanstadiet med Birgitta, haha).
Kardade och tovade (heter det så?) ull och grejade.
Jag gjorde en liten boll, som till slut blev ett lila äpple i en nyckelring, och en liten orm och ett hjärta. Så nu ligger det på tork och lukten av såpa sprider sig genom rummet.

Sedan träffades vi i gruppen och skulle fixa med forskningsseminariet, och jag tyckte faktiskt att vi var rätt så duktiga när vi väl satte igång. Lite är det förstås kvar att göra, men vi har kommit en bra bit på vägen nu :)

Nu ska jag titta på fornnordisk mytoligi, bland annat om Tor och Mjölner. Ska lära mig en hel story utantill (lite stödord för förekomma) och berätta inför min arbetsgrupp imorgon på svenskan. Vi får väl se hur det går.

Sen är det dags för fotbollsträning och idag ska jag upp tidigare, tillsammans med datorn och kolla på lite bilder till kalendern som vi ska fixa :)


Så, det finns en hel del att göra även när man kommer hem från skolan kan man ju säga :p




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback