Maj 31

Söndag och helgen är redan slut!

I fredags vart det jobb 7:15-13 och sen bar det av med Kim in till stan.
Jag vet inte hur vi lyckas, men jag tycker alltid att det händer något spännande när vi är i farten :p Vi gick på stan, åkte ut till Media Markt och Blomsterlandet och allt var prima, tills vi beslutade oss för att kolla läget i Hageby centrum på hemvägen. Har ju inte varit där på flera år, så why not? Men, när vi kommer in i rondellen i Hageby så strejkar gamla Bettan. Vi lyckas till slut iallafall ta oss till en parkeringsplats (dock handikapp, men vad fan) och ringer på pappa Ubbe som kommer och räddar oss. När vi väl kommit hem till Björkdala så visade det sig till slut att det var skit i förgasaren typ :p Det är tur att pappa Ubbe är så händig så bilen vart frisk igen :)
Sen när vi väl var i Gusum så blev det en liten pratstund med poliserna som var här. Men dom var ju trevliga så det var ju bra.

På lördagen sen så blev det en tur till riddarspelen i Ekenäs med Kim & Frisse, Kims lillebror och flickvän. Trevligt, och väldigt varmt (jag klagar inte, tycker bara det är härligt förutom när man sitter i en bil).
Kvällen blev lugn framför tv:n med systeryster.

Och idag så har jag jobbat skiten ur mig, här hemma. Har nu äntligen börjat möblera om här inne, och det är ingen dans på rosor direkt. Men det kommer nog att bli bra. Just nu väntar jag på att min nya byrå ska fraktas hem av morfar, så därför var det dags för en liten paus.
Sen blir det också Mors dag-fika och firande vid 7-snåret :p

Imorgon är det jobb som gäller igen, och så blir det nog att fortsätta städa här inne.


/Lalla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback