Februari 5

Imorse skulle jag egentligen åkt med 6:50-bussen in till stan, men var lite seg så ångrade mig och tänkte ta 7:10 istället. Precis när jag ska klä på mig för att bege mig ut i kylan så ringer telefonen, så det blir att springa till bussen och hoppa av i Ringarum. Upp fort som tusan till lokalen för att ta på mig jobbskjortan, hämta nycklar, bilnyckel, alkolås-grejen och telefon och bege sig ut på stört för att hinna med morgonhjälp, tillsyner, dusch, en himlans åkande i värsta dimman någonsin, larmutryckning, matkörning, 4 handel, fika-sällskap och lifthjälp innan jag slutade halv 5. Hann inte ens med att ta rast för att äta. Stress kallas det, men det gick bra ändå. Det är tur att man trivs på jobbet, annars skulle man nog inte klara så värst många dagar som denna. Och det är tur att allt folk är så trevligt överallt, vårdtagarna, kollegor och butikspersonal :)

Men jag måste säga att det var extremt skönt att komma hem och ta på sig mjukisbyxorna :)

Nu ska jag kika på Let's dance och så blir det nog att packa inför morgondagen.
Heja heja Gusum/Viken!


/Lalla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback