Mars 1

Nu var det längesen sist. Och nu har det till och med redan hunnit bli mars så jag tyckte det var dags att ta sig tid och skriva några rader.

I onsdag var det jobb på Ringarums förskola till 14:30. Gick upp till jobbet för en vända på hemtjänsten 15:00-19:00, började med en städ och slutade med 45 minuters övertid. Stressade upp till träningen och hann vara med på inneträningen iallafall. Dusch och sen hem för att baka två satser med muffins. Och så lite tentaplugg på det!

På torsdagen var det bara att traska upp ur sin alldeles för sköna säng för att bege sig till Linköping nästan mitt i natten för att skriva en tråkig tenta. Tre timmar senare var jag helt slut i huvudet men åkte tillbaka till stan för att möta upp mamma och Zonny. Lyxade till det lite med att jag fick skjuts till Ringarum så jag kom dit i god tid för att hinna äta och dricka innan jag skulle köra igång med ett jobbpass 15-21:30. Hem för att sova lite och på fredagen väntade en delad tur. När kvällen var gjord fick jag skjuts till Viken för en förfest och en tripp till Davidssons med Carro och gänget ;p
Var rätt så trött och kom hem vid halv 3. Och så skulle jag upp halv 6 för att jobba en delad tur igen. När jag kom hem klockan 8 och hann titta på Melodifestivalen. Men jag slocknade så fort jag la huvudet på kudden vill jag lova ;p

På söndagen tog jag mig en sovmorgon. Sen blev det fotbollsträning och kvällsjobb efter det. Fick skogsrundan och höll på att köra fast mig i modden, men jag kom som tur vad loss själv så det var ju bra det.

Idag tog jag lite sovmorgon igen. Sen så skämde jag bort mamma och pappa genom att skotta snö, laga mat och diska. Sen var jag iväg på ett möte med skrivgruppen.

Nu blir det lite plugg och tv-tittande.


Nu vet ni hur jag har haft det. Hoppas att ni också haft det bra.


/Lalla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback