Maj 23

En snäll liten vän påpekade att jag varit dålig på att uppdatera så nu är det väl kanske dags igen :p

I torsdags var det praktik och då hälsade de blivande fyrorna på. Det var trevligt och framförallt var det en lugn dag. Fick sedan hålla i en ANT-lektion. Tittade först på det sista avsnittet av Skurt och sedan pratade vi om alkoholism, alkolås och huxflux så kom vi in på älgar och rådjur. Det var ju tur att inte min handledare var där om man säger så :p Lite hänga gubben blev det också, min favorit :)
Sen på kvällen var det derby, men förutom resultatet så tänker jag inte kommentera matchen alls för då blir jag bara sur igen. Förlust med 2-1. Surt! Eller, jag kan säga att jag har ett sår precis ovanför benskyddet på vänstra benet som gör så fruktansvärt ont, fortfarande. Och speciellt vackert är det ju inte heller.

I fredags blev det en promenad runt kyrkan med Karro och Ida. Riktigt härligt väder var det.
Men jag hade ju lovat att baka så mellan 11-19 bakade jag 35 kanelhavrekakor, 100 russinkakor, 41 chokladmuffins och 24 hallonrutor. Sprang ner till bischa tre gånger innan jag väl var färdig. "Det man inte har i huvudet har man i benen" sa jag lite hurtigt till kassörskan. "Och så är man ju smal också." Ha!
När jag väl var färdig med all bakning, kvällsmat och den sista disken så blev det full rulle med städning på övervåningen.

På lördagsmorgonen blev det ännu mera städning och förberedelse inför det som komma skulle.
Åkte till Ringarum så vi var där i tid och satt och väntade. Zonnys konfirmation var annorlunda mot både min och syrrans, men det var roligt. Fick sedan äran att vara chaufför åt mormor och morfar hem och där blev det fullt hus med familj, fastrar, förbröder, kusiner, kusinbarn, mormor och morfar och så syrrans pojkvän. Partybricka till mat, presentöppning för Zonny, alldeles för mycket skitsnack och så fika på det, allt det jag bakat och två tårtor. Blev en hel del över, och det var ju väldigt synd ;p
På kvällen när alla väl åkt hem så fastnade jag i soffan som en slö sill och tittade på AFV :)

Idag blev det ännu en sväng till kyrkan, fast denna gång i Gusum :)
Efter gudtjänsten blev det ciderdrickande och tårtkalas ute i solskenet :)
Och där träffade mamma på en gammal handledare då hon jobbade på Axgården (100 år sedan). Hon stod och pratade med mamma och mormor när jag kom och då undrade hon om mamma och jag var syskon? Jag tog det inte som en komplimang, skulle jag se ut som 40? Eller skulle mamma se ut som 20? Eller, hon vet ju om att mamma inte är 20.. Nej, det var ingen trevlig tant :p

Sen när jag väl kom hem så har jag lagat tacos, pluggat som en tok på den här fallstudien som håller på att ta kål på mig. Jag har också tagit ett varv runt kyrkan med Karro i blåsten.

Nu ger jag snart upp med fallstudien, och kanske är det väl dags att sova. Ska upp 4:30 för att åka med tidigaste bussen för att lämna in fallstudien i Linköping. Sen ska jag och Carro plugga loss :)

Här kommer också lite bilder från min fullspäckade helg :)

















Nej, nu får det räcka.
Ska försöka få mig några timmars sömn nu.


/Lalla.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback