Maj 24

Det är ju konstigt att man ska behöva sitta och stressplugga halva nätterna för att hinna färdigt. Och nej, min planering är det inget fel på. För jag är inte bara en heltidsstudent, och det är jag väldigt glad över.
För samtidigt som jag pluggar så hinner jag med att träffa mina vänner (inte så ofta som jag skulle vilja, men någon gång ibland), jobba på kära hemtjänsten och emellanåt även på någon förskola, fotbollsträningar och promenader, ett och annat politiskt uppdrag, och så är det ju trevligt att någon gång ibland hinna umgås med familjen också. Och det kan ju vara bra att det finns en liten lucka i kalendern ifall något spontant skulle dyka upp ;)
Det jag vill komma fram till att eftersom jag hinner med allt detta så blir det ibland lite stressigt med pluggandet. Det kan också bero på att jag inte börjar med det när jag har tid, utan jag skjuter upp det till sista minuten och inbillar mig att jag jobbar bäst under press :p

Idag har jag iallafall varit en vända i Linköping och lämnat in min förbaskade fallstudie. Sen åkte jag till Viken fortast möjligt för att plugga och snacka skit med Carro :) Sen åkte jag med lillebror in till stan eftersom han skulle på sin första teorilektion, till moppekörkort alltså. Så det blev en tur på stan i väntan på att han skulle bli färdig så vi kunde bussa hem.

Och här sitter jag nu och pillar med ännu en examinerande uppgift, min portfolio. Tråkigt! Men har inte speciellt mycket kvar, så det känns rätt så skapligt ändå. Dock så har jag ju praktik imorgon och så är det kyrkofullmäktige på kvällen, men arbetet ska inte skickas in förrän senast 23:55, så jag borde hinna med det :p

En annan glad nyhet, nu har även min lilla mamma fått ett jobb. Ett sommarjobb i och för sig, men det är ju ingen som vet om det kan leda till något mer. Hon är iallafall glad över att hon för en gångs skull fått ett positivt svar av alla ansökningar hon skickat iväg (utan att överdriva så är det ett 40-tal).

Jag sitter ju faktiskt vid datorn av en speciell anledning, så det är väl bäst att återgå till portfolion igen.


Godnatt på er.
/Lalla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback