Januari 12

Igår blev det att jobba på hemtjänsten, och självklart så fick jag skogsturen. På hemtjänsten kan minsann allt hända. Som tur vad gick det bra att köra ute på skogsvägarna. Såg en hare, slirade uppför en liten pyttebacke men klarade galant den värsta. Och mycket roligt får man höra vill jag lova. En sa "men i dina fickor ska jag ju inte va". Haha! Och en annan, som typ inte ser ett skvatt, sa att jag var lång och kraftig. Thank you.
Men, jag trivs toppenbra på hemtjänsten och hoppas på att det blir fler arbetsdagar snart igen.

Iallafall, när jag väl kom hem, tack vare Carro & Johnny, så blev det sista-minuten-plugg och inlämning innan deadline. Dock inget arbete jag är nöjd med, men skitsamma.

Idag har jag haft praktik och det har varit riktigt trevligt att träffa Janni igen. Den tjejen har jag saknat, har ju varit sjuk var och varannan dag med sin stackars tå. Men nu är hon fot for fight igen, och det gillas.
Var kvar på ett übertråkigt möte och fick vänta i en kvart ute i kylan. Så det var nära att mina tår skulle gå av, men efter en timmes uppvärmnign här hemma så lever jag fortfarande.
Hade tänkt baka muffins först, men skjuter upp det till imorgon, då kommer jag förhoppningsvis hem lite tidigare. Och imorgon så drar fotbollsträningen igång igen. Som jag har längtat!

Och lördagens planer rann ut i sanden och här står jag nu ensam. Vi får väl se hur det blir av'et, men det ser ju inte direkt lovande ut.

Nu ska jag checka läget och kanske ska man försöka komma isäng tidigt ikväll? Vi får väl se.


/Lalla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback