November 3

Helgen har varit lång, och det har hänt mycket!

Åkte till Anna i fredagskväll. Blev avundssjuk eftersom dom skulle ut och partaja, och jag bara skulle sova.
Somnade vid 12-tiden (det är läskigt att vara i någon annans hem helt själv) och gick upp vid 3, då Anna och Frida kom hem för att lägga sig och sova. Jag gick ut i kylan och åkte från Sörping vid 4.
Åkte värsta konstiga vägen till Ullared, men dit kom vi iallafall. Gick där, tog en fika emellanåt och handlade på för fullt.
Gick ut vid 3-tiden, lunchade och åkte iväg till vårt boende.
Vårt rum som vi skulle hyra låg i en gammal skola, som var granne med en kyrka. (Observera att detta var Alla helgona!) Vi gick in och kollade läget, det var tomt och kändes rätt så mysko. Vi packade in våra grejer och visade upp vad vi handlat för varandra (kändes lite som julafton).
Sedan åkte vi till Ica för att inhandla frukost som vi förstod att vi inte skulle ha tillgång till (eftersom vi inte ens fått någon förfrågan om denna sak, eftersom det var personal-fritt också) och så blev det mat på Stantons efter en förfrågan hos en trevlig Ullareds-bo. Väl där så började vi prata om de olåsta entre-dörren, det ena och det andra.
Det slutade med att jag ringde till han som hade hyrt ut rummet och det visade sig att vi skulle vara helt själva i denna gamla skola! När vi pratat om detta bra länge så erkände Lena att hon antagligen inte skulle våga sig dit igen (vilket jag insett långt innan henne, men inte vågat sagt något högt eftersom jag var med tre äldre och jag skulle ha vågat i deras sällskap) så då vart jag livrädd och skakade, nästan mer än vad jag gjorde när jag tatuerade mig.
Så vi beslutade oss för att ringa och höra en tant som hyrde ut en privatstuga (där Johanna hade varit förut) och som tur vad så var det ledigt just denna natt! Så vi åkte tillbaka till skolbyggnaden, gick in fort som fan, tog med alla våra grejer i ett svep och nästintill sprang ut, packade in det i bilen och drog iväg. Det lustiga här var att en lampa tändes när vi kom dit och skulle gå in till rummet, men när vi öppnade entredörren för att gå ut så släcktes den. Trodde att det var en sensorlampa, men då skulle den ju tänts igen när vi gick ut för att packa in i bilen, men det gjorde den inte :o
På vägen till den nya stugan så ringde jag snubben och han vi fick åka dit på söndagen för att betala halva priset (genom att lägga kontanter under kudden).
Tanten vi hyrde stugan av var hur gullig som helst och stugan var übermysig! Så kvällen slutade gott med en Smirnoff Ice, lite godis och tittande på Extra, extra och Konståkning. En väldigt lång och konstig dag.

Söndagen var bättre. Kom in till Gekås vid 10-tiden och jag hittade mera saker. Vagnen blev även denna dag full (vilket jag inte hade trott från början), men det var skoj.
Tog en lunch och kisspaus innan vi satte oss i bilen klockan 3. Tog den vägen vi alltid brukar åka hem så där kände jag igen mig.
Allt gick snabbt och smidigt, fram tills några km innan Gränna. Där var det vägarbete och massa trafik så fick köa i 1 timma och 45 minuter! Riktigt segt, men vi roade oss så gott vi kunde med en massa prat och godis :)
"Det är ju bra att det lyser också för det är inte alltif man hör att det vibrerar, och det finns ju så mycket annat som kan vibrera i den här bilen!"
Lämnade av Johanna i Klocket, Anna-Clara i Sörping och Lena var så gullig och skjutsade hem mig till kära Gusum. Var hemma vid 10, och däckade vid 11-halv 12, totalt död efter en lång helg med stillasittande, gekås-promenader, alldeles för mycket mat och godis, adrenalinflöden och skrattattacker.
Läskigt, men tevligt och roligt.
I vår så kan jag lova redan nu att vi kommer hyra samma stuga som vi sov i nu. Kubb, grillning och gott dricka kommer det bli då, utan otrevligheter.

Så, se upp för Alkovens logi. Det är inte så trevligt som det verkar!

Men idag var det måndag och den har spenderats lite med Carro och vi spelade en massa Wii :) Mario Kart, Guitar Hero, bowling, tennis och boxning :)
Och nu så ska jag ta och läsa Pippi och sova för imorgon så väntar en bildverkstad och ett jobbpass under kvällen på hemtjänsten.

Och förresten, tatueringen mår bra :)
God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback