Augusti 24

Oj vad tiden går fort när man har mycket att göra ;p

Detta har jag iallafall pysslat med dessa dagar:

I torsdags så var det en föreläsning i Linköping. 3-timmars-föreläsningar är bra segt! Sen åkte jag hem, hann precis att byta om och sedan var det dags för möte i församlingshemmet i Ringarum. (Ni vet väl om att det är kyrkoval snart?) :p Efter det så blev det buss till stan för att möta upp Kim och vara en av alla tusen som kollade på Rix FM-festivalen :)

I fredags så blev det inte så mycket till sovmorgon för då åkte jag in till stan för att handla lite presenter åt lilla pappa. När jag kom hem så packade jag och sen åkte vi ut till sommarstugan. Där åt  vi hemmagjorda hamburgare (som är så himla gott) och kollade på nya Wallander-filmen.

Gick upp tidigt på lördagen eftersom man väcktes tidigt. Tog det lugnt på förmiddagen. Firade pappa som fyllde 40+5 och åt tårta. Sen framåt 5 så var det dags att ta moppen ut till sjön för då skulle det fiskas kräftor :) Jag tycker inte alls om kräftor, jag vägrar sätta på bete och inte en chans att jag skulle äta eller röra på dom. Men det är något utav en sport att fiska kräftor (med håvar alltså) så det är nog därför jag tycker det är så roligt :) Dessutom så fick ju jag den absolut störta kräftan vi någonsån fått på en av håvarna, så det kan man nog kalla rekord :) Korvgrillning och svampplockning stod också för kvällens underhållning.

söndagsmorgonen (eller natten mellan lördag och söndag) så skulle ju alla upp tidigt för att ta upp kräftburarna. Eftersom alla inte skulle få plats i de två båtarna så var det från början tänkt att jag inte skulle med. Men eftersom de ringde från jobbet på lördagen och frågade om jag kunde jobba 7:15 så fick jag gå upp kvart i fem för att moppa hem :p Så jobbade till cirkus 4 och kvart över 4 åkte vi iväg till Kuddby för att spela fotboll. Gick inget vidare för min del, och till viss del så skyller jag detta på mina nya fotbollsskor och benskydd! Dessutom blev jag stämplad på högerfoten två gånger, så fick en blånagel och ett jättesnyggt blåmärke på foten. En blåmärksknöl har jag på låret också, och lite ajaj i knät. Tyvärr förlorade vi med 4-1, så det var lite tråkigt. Hade ändå tyckt att 1-1 varit helt okej. Men vi (eller jag) orkade inte med. Nästa söndag (hemmamatch på Dalängen mot Hageby) så ska jag fan ge allt vad jag har. Och jag ska nog ta och tejpa mina gamla, hederliga men trasiga fotbollsskor :p
Kom i säng vid 10-tiden och jag slockade direkt.

Upp tidigt idag igen för att åka till skolan för en föreläsning och gruppträff. Började inte förrän 10, men det blir sånt strul med bussarna då, så blev att åka in med 6:50 & 8:20-bussen.
Idag har jag också bakat ut Herman. Han blev god minsann :p Imorgon ska Mallutt få provsmaka så får vi se vad hon säger om honom ;p

Imorgon är det som sagt fika med Malin, hemmaplugg och träning som står på schemat.
Full rulle med andra ord :) Men jag lever ännu.


/Lalla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback