September 30 - Valmöjligheter

Jag tycker inte om valmöjligheter!
Det är så mycket lättare när någon säger till en vad man ska göra. Visst, ibland klagar men då, men man gör det iallafall. Och man slipper fatta beslutet själv!
Imorgon är det ännu två saker som krockar med varandra (när är det egentligen som schemat stämmer in ordentligt?). Fotbollsträningen och ännu ett möte i Vika. Jag frågade mamma om råd, men till svar fick jag att det skulle jag ju känna bäst själv hur jag skulle göra. Jo tjena, hur jag än gör så får jag dåligt samvete.

Men, det lutar nog åt fotbollsträningen. Har ju varit väldigt dålig uppslutning från min del nu på senaste tiden. Den där förbannade förkyldningen ställde till med mycket skit, och tre missade fotbollsträningar, och så föräldramötet förra veckan. Så det blir nog fotbollsträning, fler möten kommer det ju bli ändå.  Och snart är ju utomhussäsongen slut (sorgligt!). Tyvärr har jag ju nästintill ett dygn på mig att hinna ändra mig 511 gånger. För samtidigt vill jag ju engagera mig när jag väl bestämt mig för att inte längre gå omkring och tycka och gnälla, utan nu har jag en lite större chans att påverka och vara med att förändra. Ja, livet är bra svårt!

Det blir så väldigt lätt kaos i min hjärna för tillfället. Och ärligt talat så tror jag att den krymt :O
Om någon skulle sno min almanacka så skulle jag vara totalt körd, för där är för tusan hela mitt liv. (Ynkligt, I know).


Nu ska jag sluta tjata sönder er och fortsätta med mitt förbannade pluggande.



(I lördags kväll när jag jobbade och körde bil i mörkret ute i skogen bland alla älgar, harar och grävlingar så kom denna låt på radion. Då var det hög volym och falsksång vill jag lova!)


/Lalla.

Kommentarer
Postat av: kerstin

hej vilken fin blogg du har.

även ditt smeknamn är ju jättefint.

ha en bra tisdag kramizar från lalla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback