Min helg

Helgen är redan slut. Jag tycker inte om söndagarna, just därför. Men jag hatar fortfarande måndagarna, dom är helt klart värst! Så även imorgon.

Men men.

I fredags var det min sista praktikdag för den här kursen. Men på fredag ska jag åka dit och vara med på  grötfrukosten, så då träffar jag dom flesta. Den äre Jul i vårt hus den 6:e och det ska jag också vara med på :)
Lite senare på dagen blev det en snabb-visit till Mary. Alldeles för kort, men vi sågs iallafall och det piggar alltid upp litegrann. På lördag får vi vår efterlängtade heldag tillsammans <3
Så, dagen slutade bra, men började hemskt. Ställde klockan på 4:40, eftersom jag skulle åka med 6:10-bussen till Viken. Mamma kommer in vid 5:50 och frågar när jag skulle åka egentligen. När jag väl fattar att jag bara har 20 min på mig så trodde jag ärligt talat att jag skulle dö! Jag försover mig inte ofta, men när jag väl gör det (ordentligt) då blir allt galet. Men mamma försöker lugna ner mig. "Ta det lugnt, och ta det viktigaste". Min mamma ärvan att försova sig, så hon talade om detta av erfarenhet :p Men jag hann iallafall med bussen men vad möter man där? Jo, en busschaufför såklart.
- Och vem väckte dig idag? [ironisk]
- Öh, va?! Mamma... He he. [trött och ännu mer ironisk]
- Haha! Du ska sova på bussen nu va?!
- Aah...
Gash, att en människa som man aldrig träffat kan se att man är totalt död. Då äre illa!

På lördagen så blev det ingen sovmorgon. Gick upp till mormor och morfar och hämtade deras bil. När det hade tagit typ ett halvår då jag behövde sopa och skrapa rutorna.. Åkte och hämtade Helen och Zonny och så blev det en heldag inne i stan. Det gick kalasbra att köra dit och allting, men fy fan när jag skulle från Maxi till City Gross. Vem åker fel i en rondell, kommer upp på E4:an och hamnar efter ett  tag ända borta i Åby? Jo, Alexandra Nestor! Snacka om att jag var totalt vilse. Men jag hittade efter  en halvtimme tillbaka till Maxi och körde då rätt i den där jävla lilla meningslösa rondellen och kom fram till City Gross. Och därifrån hittade jag faktiskt hem också, i mörkret. Gash, och som grädden på moset så hälkade jag och druttade på röven när vi skulle gå en genväg till Media Markt. Jag är mobbad resten av livet för dessa tre händelser vill jag lova!
Kom hem iallafall med julklappar och grejer. Så snart är jag färdig med det. Förhoppningsvis blir allt komplett nu i veckan och på lördag där uppe i Stockholm :p
Kvällen avslutades med mys nere i soffan och dom båda avsnitten av Predikanten.

Idag blev det heller ingen sovmorgon (man är väl en karl?!). Gick upp till mormor och morfar igen, hämtade mormor och skjutsade henne till Viken eftersom hon ville ner på julmarknaden. Gick omkring där i två timmar innan jag skjutsade hem henne och jag gick hem till mig.
Nu är klockan tre, och jag ska börja med min jävla kompletteringsuppgift som ska vara klar imorgon. Sen ska jag läsa klart Böcker inom oss - om boksamtal, har typ 100 sidor kvar, och så ska jag börja läsa och läsa klart Den fantastiska räven. Fast det är en barnbok på typ 50 sidor, så det tror jag inte kommer ta så lång tid.
Städ är det nog också dags för. Pappa kom in  förut och härjade lite över min "lilla" hög med kläder. "Jag ska" som Alfons Åberg sa. Likaså säger jag.


Men nu ska jag först skriva och vara lite ambitiös.



/ Lalla F


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback