Augusti 9

Ibland kan jag faktiskt vara en gnutta tekniskt.
Min dvd har inte funkat nu på en vecka, bilden har varit som vanligt, men det har inte funnits något ljud alls. Lat som jag är så har jag inte orkat titta på vad felet skulle kunna vara, utan hade räknat med att jag skulle få ta och köpa en ny.
Men idag tog jag mig lite tid att titta på vad det kunde vara, och för det första så finns det inte ens någon bild när jag väl sätter på den. Jag hittar scarten i dvd:n och trycker in den ordentligt, för den satt inte som den skulle. Då fick jag fram bilden, och då tröck jag in den andra delen av scarten ordentligt i tv:n också, för säkerhets skull liksom. Och vips: när jag sätter på Ice Age så finns det både bild och ljud.

Så efter denna bravur, en tallarna runt-promenad och diskande så satte jag mig här för att fortsätta min sortering av musikfiler. Jag vill ha ordning och reda, och detta tar tid vill jag lova. Så detta ska jag ägna mig åt nu en stund, och sedan ska jag titta på Kyle XY.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback