September 8

Denna måndag innebar drama-verkstad 8-12. Var inte så kul. Jag tycker inte om värderingsövningar, och jag var så inibomben trött och nästintill okontaktbar vissa stunder. Imorgon har vi rörelse samma tid, och jag tror att det kommer bli bra mycket roligare! Dessutom kommer jag nog att vakna til ordentligt, istället för att "nu reser vi oss upp, bjud upp en person på andra sidan och rör er till musiken medan den ena av er blundar". BORING!

Sen smet jag från min grupp för att hinna hem till Gusum eftersom jag skulle hälsa på på VFU-platsen. Och där fick jag minsann inte vila, utan jag fick väcka barn och klä på och bre mackor, så det var en rivstart. Men det kändes bra med, förutom att det är väldigt nytt med nya små barn (jag har aldrig varit i en liten barngrupp så det kommer ju bli lite spännande, dock lite skraj inför dom första blöj-bytena!). Men tror nog att jag kommer trivas, mycket tack vare Helena som kommer vara en sjukt rolig vägledare!
Och vilka minnen jag har från lekhallen. Hihi, pianot står kvar på samma plats, liksom "vatten-lek" och en klätterställnig eller vad man ska kalla det. Jag minns när vi övade till lucia-tåget där inne. Det var tider det, när man bara var 6 år gammal och allt var frid och fröjd och man sjöng för glatta livet. Men nu är man ju tyvärr inte så liten längre, utan en vuxen männsika som ska ta ansvar för såna små pyttingar som jag en gång i tiden varit. Jaja, det blir nog bra med det.

Kim kom och hälsade på en stund sen också :) Hon skulle upp på ett halvtimmes-möte på frita, så jag promenerade ännu en vända till skolan. Men det är välbehövligt med promenader, och man börjar ju tänka på det också när vägledaren säger "jag har inte sett dig ute och gå nu på länge..." Känns ju lite mesigt att svara att man har mycket i skolan, även om det är sant så vill jag ju ha tid till att promenera mera!

Nepp, nu ska jag ta och fortsätta läsa lite. Har två och en halv bok kvar som ska läsas till på onsdag, så jag ligger lite efter skulle man kunna säga. Men det ska nog hinnas med om jag går in för det, vilket jag ska göra nu (typ snart). [Ständigt dessa bortförklaringar för att plugga..]



Solong.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback