Januari 26

Hemma och tillbaka till vardagen igen.
Här kommer helgens sammanfattning:

Torsdag
Gick upp vid 5 för att hinna fixa med allt som skulle med till fjällen med packning och matsäck och allt. Bussade in till Sörping där Lena hämtade upp mig och Anna-Clara. Åkte till stan och hämtade upp Johanna och sen började den långa färden uppåt i landet. Pratade förståss en massa skit och garvade om vartannat ;p Väl uppe så blev det storhandel, rundvandring, matlagning och lite tv-tittande. Visst fanns det snö men inte så värst mycket. Stugan var jättemysig och lite lagom nervös var jag ju inför skidåkningen som väntade :p

Fredag
Upp tidigt för att åka och hyra pjäxor och sedan äta frukost. Sen bar det av till backen. Lena och Anna-Clara förklarade skitbra hur jag och Johanna skulle göra för att åka lift (med lite hjälp av alla olika liftmänniskor förståss), ploga och svänga. Lite svårt i början, men fick in snitsen rätt så skapligt efter ett tag. Och så roligt det var! :D Åkte hem för att äta lunch och sedan blev det en halvtimme till i backen innan liftarna stängdes. Lena fortsatte att åka lite i värsta backen och då strosade vi andra runt och tittade läget på After skin och lite ;p Dagen innehöll världens bästa väder, och jag är fortfarande förvånad över att jag inte frös ett dugg. Men det var ju bara bra förståss ;p
På kvällen så blev det mat och dryck och en massa godis och Let's dance-tittande. Efter det så blev det en massa andra spännande program så kom isäng rätt så sent ;p

Lördag
Upp skapligt för att ta oss till backen igen. Och idag så värmde vi upp i barnbacken, och sen var det dags att åka Mormors störtlopp! Herregud säger jag bara! För det första så var det värsta stormen denna dag, och det snöade konstant hela dagen. När vi då var där uppe på toppen (och jag och Johanna hade ju då inga stavar) så trodde jag att jag skulle dö! Iallafall blåsa bort. Men vi kom neråt en bit, men så brant det var och fort gick det. Det tog inte många minuter innan jag, Johanna och Anna-Clara låg på backen och Lena tittade bakåt och skrattade åt oss ;p Haha! Men sedan gick det bättre och denna backe var riktigt kul! :D Sen blev det kallt, liftarna krånglade och då värmde vi oss medan vi väntade på Lena innan vi åkte hem för att äta. På kvällen blev det matlagning ännu en gång, tittade på Körslaget, bastade och så utgång på Brasseriet. Där träffade vi en hel del folk, trevliga göteborgare som kläckte kommentarer såsom "I'm not the king of the back". Haha! Dessutom träffade vi två norrmän, *host host*. Det roligaste dom gjorde var att gissa Lenas ålder. Undrar om dom funderar på det än idag :p Det var riktigt skönt att komma hem sen på kvällen och sova en liten skvätt iallafall ;p Mycket dansande ska jag tillägga att det blev också ;p

Söndag
Kom inte upp så tidigt som vi trodde att vi skulle. Men efter frukosten så var det städ-time, och packning och fixning. Anna-Clara och jag skottade fram bilen och det kan jag lova att det inte var det lättaste. Hade ju träningsvärk i armarna och skuldrorna (även fast jag inte använde stavar) så det tog ju ett tag, men vi kom iväg med bilen sen iallafall ;p Det måste vatt minst 20 cm snö som kommit sedan vi kom i torsdags, så det var ju riktigt mysigt med all snö, men tyvärr så skulle vi ju hem idag. Hemresan var inte lika kul som ditresan, eftersom det var mörkt och dimmigt och en hel del dårar på vägen, men vi kom hem tryggt allihopa :) Mycket skratt även här, men vi var nog alla lite slitna efter helgens alla bravader ;p


Detta har verkligen varit en upplevelse och jag hoppas att detta kommer bli en riktigt fin tradition :)



Efter en hel skoldag idag (med inte alltför mycket jobb) och fotbollsträning så är jag helt slut nu. Ska upp tidigt imorgon igen (och resten av veckan) så jag ska ta och sova nu tror jag. Jag håller på och börjar ladda lite smått inför fredagen också, för då är det Coiltech-cup i Sörping :)

Bilder från helgen kommer upp senare, Anna-Clara måste dela med sig lite först ;p

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback